Zdrowo jem, więcej wiem

  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
  • Drukuj zawartość bieżącej strony
4 stycznia 2017

Uczniowie Szkoły Podstawowej im. kpt. Leonida Teligi w Poraju wzięli udział w ogólnopolskim projekcie Zdrowo jem, więcej wiem”. Dzięki temu nauczyli się, jak zdrowo się odżywiać i dbać o dobrą kondycję zarówno zdrowotną, jak i fizyczną.

zdrowo jem, więcej wiem

Fot.: arch. SP Poraj

Uczniowie Szkoły Podstawowej w Poraju poznali zasady zdrowego odżywiania

W roku szkolnym 2016/2017 uczniowie klasy II b pod kierunkiem swojej wychowawczyni Bożeny Dróżdż wzięli udział w projekcie realizowanym przez Fundację Banku Ochrony Środowiska w trosce o zdrowie młodego pokolenia. Projekt ten ma charakter ogólnopolskiej międzyszkolnej rywalizacji zespołowej. Powstał w odpowiedzi na coraz większy problem, jakim jest nadwaga i otyłość, występująca wśród dzieci w wieku szkolnym, a nawet wcześniej.

ównym celem projektu jest wykształcenie u dzieci postaw prozdrowotnych poprzez uczenie zasad zdrowego odżywiania oraz przekazywanie wiedzy na temat produktów służących zdrowiu i produktów dla zdrowia szkodliwych. Ważnym celem jest również uświadomienie związku pomiędzy żywieniem a występowaniem wielu chorób i dolegliwości oraz podkreślenie roli codziennej aktywności fizycznej w profilaktyce zdrowotnej.

W ramach projektu uczniowie wzięli udział w specjalnie zorganizowanych przez wychowawcę cyklach spotkań.

Pierwsze z nich, przeprowadzone pod hasłem: „Owoce i warzywa na co dzień i od święta, odbyło się po to, by uświadomić uczniom, że owoce i warzywa mają dużą wartość odżywczą, a ich obecność w codziennej diecie jest niezbędna.

Po realizacji pierwszego cyklu spotkań podjęto wraz z uczniami następujące działania:

  • przygotowanie dla uczniów klasy pierwszej inscenizacji wiersza Jana Brzechwy „Na straganie”;
  • wykonanie plakatu zachęcającego do zrezygnowania ze słodyczy na rzecz warzyw i owoców oraz słodkich napoi na rzecz wody mineralnej;
  • zachęcenie uczniów szkoły do spożywania migdałów zamiast chipsów poprzez ich degustację na jednej z przerw szkolnych;
  • wykonanie klasowego pisemka, w którym znalazły się hasła reklamowe, wiersze i artykuły o zdrowym odżywianiu, a także roli wody dla właściwego funkcjonowania żywego organizmu;
  • przygotowanie wspólnie z rodzicami przepisów na ciekawą potrawę z warzyw i owoców i utworzenie klasowej książeczki kulinarnej;
  • przygotowanie i degustacja jednej z sałatek owocowych z orzechem włoskim;
  • przeprowadzenie wywiadu z rodzicami i dziadkami na temat ciekawych gier i zabaw na świeżym powietrzu oraz spisaniu najciekawszych pomysłów;
  • utworzenie „Encyklopedii Warzyw i Owoców”;
  • wykonanie gazetek na korytarzu szkolnym: pierwszej - promującej spożywanie warzyw i owoców, ukazującej ich wartości odżywcze; drugiej - ukazującej zły wpływ słodyczy na nasze zdrowie, jednocześnie zachęcającej do gier i zabaw na świeżym powietrzu.

zdrowo jem, więcej wiem
Fot.: arch. SP Poraj

W ramach akcji uczniowie przygotowali hasła reklamowe, wiersze i artykuły o zdrowym odżywianiu

Drugie spotkanie odbyło się pod hasłem „Dbam o to, co jem i jak spędzam czas i polegało na przeprowadzeniu lekcji oraz przekazaniu dzieciom wiedzy na temat zależności między właściwym odżywianiem, a osiąganiem sukcesów w szkole.

Po realizacji drugiego cyklu zajęć podjęto wraz z uczniami następujące działania:

  • wykonanie prac konkursowych „Najlepszy zestaw na drugie śniadanie”;
  • wykonanie gazetki szkolnej promującej spożywanie zdrowego śniadania;
  • wzięcie udział w ogólnopolskiej akcji: „Śniadanie daje moc”;
  • przygotowanie i wystawienie przedstawienia teatralnego zachęcającego innych uczniów do spożywania zdrowej żywności pod hasłem „Gdy właściwie się odżywiasz żyjesz zawsze odlotowo!!! Co za dużo to nie zdrowo!".

zdrowo jem, więcej wiem
Fot.: arch. SP Poraj

Wystawili także przedstawienie teatralne poruszające kwestie żywienia i zdrowej żywności

Dzięki akcji, w której wzięli udział uczniowie, nauczyciele, a także rodzice i dziadkowie, wszyscy poznali zasady zdrowego odżywiania się i zalety aktywności fizycznej.

 

Galeria

  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie